Monday 10 June 2013

Majlis Makan Malam PIBG 2013

Pada 10 Mei 2013 yang lalu, SK Nanga Meluan melalui Persatuan Ibu Bapa dan Guru (PIBG) telah mengadakan Majlis Makan Malam PIBG bagi tujuan mengutip dana untuk tabung PIBG sekolah. Majlis itu telah diserikan lagi dengan kehadiran Ahli Parlimen P209 Julau, Dato Joseph Salang ak Gandum, KPD Julau DSP Bidol Noyeng, Pengetua SMK Julau Encik Chritopher Kelebit, Wakil PPD Julau, Tuai-tuai rumah panjang dan para ibu bapa.
Majlis itu telah dihadiri oleh sekitar 400 orang tetamu yang terdiri daripada pelbagai lapisan masyarakat di sekitar Nanga Meluan.
Pelbagai acara telah diatur pada malam tersebut. Antaranya ialah gerai jualan, acara memotong kek, sampul istimewa, cabutan tiket bertuah, suara emas, lagu dan ngajat sponsor, dan banyak lagi. Malah, pada sebelah petangnya telahpun diadakan pelbagai acara sukaneka.
Majlis Makan Malam PIBG pada malam tersebut boleh dikatakan sebagai sangat berjaya kerana berjaya mengutip dana sebanyak RM23, 548.60. Dana tersebut akan disalurkan ke dalam tabung PIBG SK Nanga Meluan. Dana tersebut akan membantu pihak sekolah untuk mengadakan dan membiayai pelbagai program pembangunan untuk para pelajar.
Kejayaan Majlis makan malam PIBG tersebut merupakan satu petanda bahawa para ibu bapa di Nanga Meluan sentiasa memberikan sokongan kepada pihak sekolah untuk membantu meningkatkan pencapaian anak-anak dalam pendidikan. Sokongan daripada pemimpin masyarakat (tuai rumah) juga sangat baik. Kejayaan ini merupakan satu langkah ke arah memperkasakan PIBG SK Nanga Meluan sebagai salah satu badan yang aktif dalam membantu pendidikan anak-anak di Meluan.

Akhir sekali, pihak sekolah mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua pihak yang terlibat dalam menjayakan majlis pada malam tersebut. Sekian, terima kasih.



No comments:

Post a Comment