Thursday 20 June 2013

Kejohanan Balapan & Padang Pembangunan Zon Julau 2013

Kejohanan Balapan dan Padang Pembangunan 10 & 11 Tahun ke Bawah bagi Zon Julau 2013 telah diadakan di Kompleks Sukan Pakan pada 19 hingga 20 Jun 2013. Kejohanan pada kali ini telah dianjurkan oleh SK Ulu Sungai Naman.
Kontijen Meluan
Kejohanan ini disertai oleh 9 buah sekolah Zon Julau iaitu SK Nanga Meluan, SK Nanga Luau, SK Nanga Merurun, SK Nanga Kelangas, SK St. Alphonsus, SJK Yuk Kung, SK Nanga Lasi, SK Ulu Sungai Naman dan SK Nanga Serau.
Kontijen Meluan yang diketuai Pengurus Pasukan, Encik Juna Jelani terdiri daripada 19 orang murid, 4 orang pegawai pengiring dan 4 orang pegawai yang menjadi urusetia kejohanan.
Pada kejohanan kali ini, SK Nanga Meluan selaku juara bertahan sekali lagi berjaya mempertahankan kejuaraan untuk tiga tahun berturut-turut. Naib Juara pula disandang oleh SK Nanga Luau manakala tempat ketiga ialah SK St. Alphonsus.
Taklimat oleh Pengurus Pasukan
Agatha, Peserta terbaik
Perempuan 10TKB
Kejohanan kali ini juga telah menyaksikan 12 orang atlet dari SK Nanga Meluan dipilih untuk mewakili Zon Julau ke pertandingan Peringkat Daerah Julau. Lebih membanggakan lagi seorang atlet daripada SK Nanga Meluan dipilih sebagai olahragawati bagi peringkat umur 10TKB iaitu adik Agatha ak Miskin.
Secara keseluruhannya pencapaian SK Nanga Meluan masih ditahap yang sangat memuaskan walaupun dalam beberapa acara terlepas sasaran pingat emas. Namun, SK Nanga Meluan masih lagi berjaya mengutip 13 pingat emas keseluruhan iaitu bertambah dua butir pingat emas berbanding 11 emas yang dikutip pada tahun lepas. Pada kejohanan kali ini juga SK Nanga Meluan berjaya menyapu 9 pingat perak dan 2 pingat gangsa dan mengumpul 173 mata keseluruhan.
Desiree Mayang, Johan Lontar
Peluru 11TKB
Dengan kejayaan ini, pihak sekolah mengucapkan ribuaan terima kasih kepada semua guru dan kakitangan sekolah yang telah menyumbang kepada kejayaan ini khususnya kepada jurulatih olahraga SK Nanga Meluan, Dato’ Encik Dominic Chungat dan Encik Juna Jelani. Terima kasih dan tahniah juga kepada Puan Penny Kristy dan Puan Christy Betty yang telah membimbing peserta Bintang Kecil sekolah ke Pertandingan Bintang Kecil bagi Zon Julau yang turut diadakan semasa kejohanan ini. Tidak lupa juga kepada guru-guru dan AKP yang sanggup datang ke Kompleks Sukan untuk memberi sokongan kepada kontijen sekolah.
Sekian, Meluan terbang tinggi lagi!


No comments:

Post a Comment