Wednesday 3 July 2013

Bulan Sains & Matematik 2013


Panitia Sains & Panitia Matematik SK Nanga Meluan sekali lagi bergabung tenaga untuk menganjurkan Bulan Matematik & Sains 2013 yang telah dilancarkan dengan rasminya pada 1 Julai 2013 yang lalu. Majlis perasmian oleh Guru Besar SK Nanga Meluan, Encik Thomas Legak telah menarik minat murid-murid kerana gimik pelancarannya yang kreatif. Sekaligus membuatkan para murid begitu teruja untuk menyertai pelbagai acara yang telah dirancang sepanjang Bulan Sains & Matematik berlangsung.
Antara aktivti dan program yang telah dirancang sepanjang Bulan Sains & Matematik ialah Menyemai Biji Benih Kacang Hijau, Kira Cepat,  Kreatif Sifir, Rotor Copter, Batak Lampung, Pertandingan Mencipta Payung Terjun, Membina Menara, Bola dan Kayu, Cari dan Gabung, Pancing Tin Jawab Soalan dan Kuiz Sains & Matematik.
Menurut Pengerusi Bulan Sains & Matematik, Encik Raymond David Mawi, pelbagai program menarik yang telah dirancang itu bertujuan untuk menarik minat murid dalam bidang Sains & Matematik. Sekaligus memupuk minat murid untuk mempelajari kedua-dua subjek tersebut supaya pencapaian murid-murid dalam subjek Sains & Matematik dapat dipertingkatkan.
Moga dengan pelancaran Bulan Sains & Matematik ini dapat membantu pihak sekolah untuk meningkatkan pencapaian murid-murid dalam peperiksaan khususnya dalam UPSR yang bakal menjelma. Sekian.

*p/s - gambar aktiviti akan dimasukkan kemudian.

No comments:

Post a Comment